رویداد پلی تست اکوسیستم

چکیده مطلب
رویداد پلی تست

رویداد پلی تست

مقدمه:
رویداد پلی‌تست چیست:
ساده بگوییم: «بهشت در دنیای طراحان بازی‌های رومیزی متشکل از یک رویداد با حضور متخصصین این حوزه است.»
رویدادی به نام بازی‌آزمایی یا “پلی‌تست”!
این رویداد یکی از بهترین و سودمندترین نشست‌هایی است که تولیدکنندگان بردگیم با شرکت در آن و با تست‌کردن طرح خود با استفاده از تجربیات متخصصین این حوزه، بردگیمی که طراحی کرده‌اند را سنجیده و به کمک افراد شرکت‌کننده در راستای تکامل و رفع ایرادهای آن قدمی بردارند.

آکادمی کاف بعد از انتشار یک فراخوان با موضوع حمایت از طراحان بازی رومیزی، افتخار آشنایی با چندین طراح جوان در این زمینه را داشت.
تیم کاف با تحلیل و بررسی طرح‌های ارسال شده در این فراخوان، تصمیم به برگزاری یک رویداد بازی‌آزمایی در حمایت از یکی از بازی رومیزی‌های طراحی شده به نام «اکوسیستم» با طراحی یکی از فعالین این حوزه به نام آقای «نوین شباب زاده» گرفت.

رویداد بازی‌آزمایی که در روز یکشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد، دارای چند ویژگی مهم بود که ما سعی بر این داشتیم تا با درنظرگرفتن تمام این ویژگی‌ها بستری را برای طراح میهمان فراهم کنیم تا بیشترین سود را از این گردهمایی تخصصی دریافت کند.

اتفاقات خوب در رویداد بازی‌آزمایی زیاد بودند؛ اما بخش‌های مهم آن را با هم مرور می‌کنیم:

یک:
حضور متخصصین مجرب:
حضور در جمع متخصصین باتجربه در زمینه بردگیم باعث افزایش روحیه و انگیزه در طراحان بردگیم شده و همچنین باعث می‌شود خلاقیت طراح در راستای طراحی و تنظیم بهترِ مکانیسم‌های بازی تقویت و تحریک شود.

دو:
اطلاعات تخصصی بالا:
با توجه به حضور افراد متخصص در این رویداد، اطلاعاتی بنیادی و سازنده در زمینه مکانیسم‌ها بین افراد رد و بدل شد و طراح بازی با توجه به انتقادات و پیشنهادات تیم داوران و بازیکنان نکات مهمی را در راستای پیشبرد هرچه بهترِ طراحی بازی نکته‌برداری و دریافت کرد.

سه:
نظم رویداد:
شاید کار ساده‌ای به نظر بیاید اما با توجه به وسعت دنیای بردگیم در کشور، انتخاب هیئت داوران و هماهنگ کردن آنها برای شرکت در رویداد و همچنین انتخاب بازیکنان متخصص و طراح (با توجه به حجم درخواست طراحان) بخش سخت، مهم و اساسی این رویداد بود!
ما برای انتخاب هیئت داوران، بازیکنان متخصص و طراح، ماه‌ها تحقیق و تلاش به‌عمل آوردیم تا بتوانیم با تشکیل یک جلسه مدیریت‌شده و فشرده در راستای تحلیل و سنجش بردگیم «اکوسیستم» قدمی برداریم.

چهار:
ادای دِین به دنیای بردگیم:
تیم کاف در این رویداد مفتخر بود تا با میزبانی از متخصصین بردگیم و دعوت از فعالین این حوزه و طراح کارت‌گیم «اکوسیستم»، آقای نوین شباب زاده، مسئولیت خود را به دنیای بازی‎های رومیزی به‌جا آورده و انگیزه و خلاقیت طراحان جوان را تشویق و تقویت کند.

پنج:
پرورش ایده:
در نهایت،
بازی طراحی شده در این نشست مانند نوزادی بود که متخصصین دنیای بردگیم با شرکت در آن، با نقد، بررسی و انتقادات تخصصی خود، طراح را که والد نوزاد بود، در پرورش بازی طراحی‌شده راهنمایی و همراهی کردند.

اشتراک گذاری مطلب:
Scroll to Top